UAHistory

  • Мовні забавки
  • Історичні події
  • Сучасність
  • Видатні люди
Головна » Регістрація » Видатні люди » Федір Андерс, романтик неба

Федір Андерс, романтик неба

Він народився 2 червня 1868 року в Києві. Батько – токар на «Арсеналі» не мав змоги дати синові інженерну освіту. Тож Федір закінчив реальне, а згодом землемірне училище, і обіймав суто технічну посаду у Київському політехнічному інституті: тільки в 50 років він отримав диплом заочника Київської політехніки.
Майстер «золоті руки», гарний батько своїх синів мріяв про небо. За деякими даними Ф. Андерс близько року працював у Німеччині на заводах генерала Цеппеліна. Пристрасний аматор авіації Федір Андерс у 1910 році видав брошуру «Як самому збудувати аероплан».
У серпні 1911 року Андерс спорудив і здійняв у небо перший у імперії дирижабль цивільного призначення, який так і називався – «Київ». Апарат був збудований частково на пожертви киян, але більшу частину витрат узяв на себе сам Андерс, який у реалізацію своїх задумів завжди вкладав власні, зароблені тяжкою працею гроші. Разом із сином виконував Федір Фердинандович і більшу частину робіт на своїх конструкціях.
У серпні Федір Андерс разом з сином та механіком піднялися на висоту понад 1000 м, але перебої в роботі двигуна змусили аеронавтів перейти на вільний політ. За 120 кілометрів від Києва вони спустилися на землю і зворотний шлях здолали вже на підводі. У жовтні Ф.Андерс на «Києві» здійснив переліт за маршрутом Купецький сад–Куренівка–Вишгород–Київ. Дирижабль «Київ» конструкції Ф. Андерса протягом кількох місяців перевіз 198 пасажирів.
Останній політ відбувся 12 серпня 1912 року з нагоди відкриття «Спортивного поля» – першого в Києві стадіону на Лук’янівці – дирижабль здійснив переліт до Остра, а наступного дня під час запуску двигуна загорівся і за лічені хвилини був знищений полум’ям. На щастя, ніхто з людей при цьому не постраждав.
Уже в жовтні 1912 року, Федір Андерс продемонстрував модель нової розробки – дирижабля «Київ-2», розрахований на 12 пасажирів. Його гондола мала форму човна і могла триматися на воді в разі приводнення. На жаль, на реалізацію цього задуму в Андерса елементарно забракло коштів.
У часи НЕПу Федір Андерс виступив засновником Київського акціонерного товариства з будівництва керованих аеростатів, але жодного дирижабля підприємство не побудувало.
31 травня 1926 року у Києві раптово помер 58-річний Андерс Федір Фердинандович – засновник українського дирижаблебудування не дожив двох днів до дня народження.

Чер 2, 2016Ганна Черкаська
FacebookTwitter
Весняна квітка ФранкаПастернак
You Might Also Like
 
Іван Падалка
 
Володимир Сінклер
Ганна Черкаська

Краєзнавець, вчитель, журналіст.

Image9 years ago Видатні люди1,118
Недавні записи
  • Волобуєвщина
  • Олександр Бродський
  • Пенсії
  • Архітектор, син архітектора
  • Чортомлицька Січ
Позначки
поетписьменникхудожникЗапоріжжяживописецькозацтвочервоний терорперекладачТарас ШевченкодисиденткомпозиторкозакиграфікгетьманскульпторісторикОУНбієналеакторХарківпейзажистБогдан ХмельницькиймитрополитілюстраторжурналісткаКапністпедагогМосковіяпейзажкороль ФранціїкраєзнавецьШевченкоСергій КорольовпортретистбойчукістІван АйвазовськийграфікалікарВійсько ЗапорозькефілософкінорежисерОсип Куриласконцтабірпортретбойчукісти
Архіви

Отримувати останні записи поштою

Мета
  • Увійти
  • Стрічка записів
  • Стрічка коментарів
  • WordPress.org
Останні коментарі
  • Ганна Черкаська до Хто ж той сокіл?
  • Ганна Черкаська до Хто ж той сокіл?
  • Alexander Apalkow до Хто ж той сокіл?
  • Ганна Черкаська до Видатний український бджоляр
  • Ганна Черкаська до Петро Франко

2015-2023 © UAHistory Всі права застережено. При використанні матеріалів сайта обов'язкове зворотнє посилання.
Ми використовуємо cookies для зручної роботи з нашим сайтом. Продовжуючи переглядати наш сайт ви погоджуєтесь із цим.Ok