UAHistory

  • Мовні забавки
  • Історичні події
  • Сучасність
  • Видатні люди
Головна » Регістрація » Видатні люди » Федір Андерс, романтик неба

Федір Андерс, романтик неба

Він народився 2 червня 1868 року в Києві. Батько – токар на «Арсеналі» не мав змоги дати синові інженерну освіту. Тож Федір закінчив реальне, а згодом землемірне училище, і обіймав суто технічну посаду у Київському політехнічному інституті: тільки в 50 років він отримав диплом заочника Київської політехніки.
Майстер «золоті руки», гарний батько своїх синів мріяв про небо. За деякими даними Ф. Андерс близько року працював у Німеччині на заводах генерала Цеппеліна. Пристрасний аматор авіації Федір Андерс у 1910 році видав брошуру «Як самому збудувати аероплан».
У серпні 1911 року Андерс спорудив і здійняв у небо перший у імперії дирижабль цивільного призначення, який так і називався – «Київ». Апарат був збудований частково на пожертви киян, але більшу частину витрат узяв на себе сам Андерс, який у реалізацію своїх задумів завжди вкладав власні, зароблені тяжкою працею гроші. Разом із сином виконував Федір Фердинандович і більшу частину робіт на своїх конструкціях.
У серпні Федір Андерс разом з сином та механіком піднялися на висоту понад 1000 м, але перебої в роботі двигуна змусили аеронавтів перейти на вільний політ. За 120 кілометрів від Києва вони спустилися на землю і зворотний шлях здолали вже на підводі. У жовтні Ф.Андерс на «Києві» здійснив переліт за маршрутом Купецький сад–Куренівка–Вишгород–Київ. Дирижабль «Київ» конструкції Ф. Андерса протягом кількох місяців перевіз 198 пасажирів.
Останній політ відбувся 12 серпня 1912 року з нагоди відкриття «Спортивного поля» – першого в Києві стадіону на Лук’янівці – дирижабль здійснив переліт до Остра, а наступного дня під час запуску двигуна загорівся і за лічені хвилини був знищений полум’ям. На щастя, ніхто з людей при цьому не постраждав.
Уже в жовтні 1912 року, Федір Андерс продемонстрував модель нової розробки – дирижабля «Київ-2», розрахований на 12 пасажирів. Його гондола мала форму човна і могла триматися на воді в разі приводнення. На жаль, на реалізацію цього задуму в Андерса елементарно забракло коштів.
У часи НЕПу Федір Андерс виступив засновником Київського акціонерного товариства з будівництва керованих аеростатів, але жодного дирижабля підприємство не побудувало.
31 травня 1926 року у Києві раптово помер 58-річний Андерс Федір Фердинандович – засновник українського дирижаблебудування не дожив двох днів до дня народження.

Чер 2, 2016Ганна Черкаська
FacebookTwitter
Весняна квітка ФранкаПастернак
You Might Also Like
 
Семен Гулак-Артемовський
 
Георгій Нарбут

Залишити відповідь Скасувати відповідь

Ганна Черкаська

Краєзнавець, вчитель, журналіст.

Image6 years ago Видатні люди700
Недавні записи
  • Валентина Попелюх Стус
  • Дмитро Сигаревич
  • Самотня сосна
  • Фронтовий алфавіт
  • Многогрішний чи Ігнатович?
Позначки
поетписьменникЗапоріжжякозацтвочервоний терорхудожникживописецьХарківБогдан ХмельницькийгетьманТарас ШевченкоперекладачакторскульпторСергій КорольовІван АйвазовськийКапністІван ФранкоголодоморВійсько ЗапорозькеВовкОлексій ПеровськийЛенінКирил РозумовськийОлександр РубецьІван ШишкінІван КотляревськийкомпозиторПавло ПолуботокІван БогунАполлон СкальковськийОлег ОльжичАрсен ТарковськийВолодимир КороленкоЯків ШахЄвген КравченкоПетро Конашевич-СагайдачнийконструкторАнатолій БазилевичІгор СікорськийВіра СвадковськатерапевтлікарМикола СтражескоЕнеїда
Архіви

Отримувати останні записи поштою

Мета
  • Увійти
  • Стрічка записів
  • Стрічка коментарів
  • WordPress.org
Останні коментарі
  • Ярослав до Козацький гетьман Павло Бут (Павлюк). Кумейки
  • Євгеній до Форточка чи кватирка?
  • Serhii до Лелеки своїх гнізд не забувають
  • Олександр до Наш геніальний нахаба
  • Олена Яворовська до І знову про котиків

2015-2023 © UAHistory Всі права застережено. При використанні матеріалів сайта обов'язкове зворотнє посилання.