UAHistory

  • Мовні забавки
  • Історичні події
  • Сучасність
  • Видатні люди
Головна » Регістрація » Видатні люди » Степан Гризодубов

Степан Гризодубов

13 липня 1884 р. на Харківщині народився спадковий дворянин Степан Гризодубов — український авіаконструктор, винахідник, льотчик. Рід священиків Гризодубових оселився на Слобожанщині з ХVІІІ ст., батько – чиновник. Закоханий у техніку Степан закінчив Харківське залізничне училище, став майстром електромеханічного ремесла у паровозоремонтних майстернях. Він був завідувачем електростанцією дворянського зібрання Харкова. Мав Гризодубов і власний бізнес: електромеханічну майстерню.
З 20-ти років захопився фотографією.
Коли Степан Гризодубов у 1908 р. побачив у кіно документальні кадри польоту братів Райт, він купив у кіномеханіків кілька кадрів плівки й без креслень почав будувати аероплан. У квітні 1911 р. змайстрував перший літак, їздив ним по полю, але злетіти не міг. 16 (29) квітня у Севастополі двомісний «Фарман» капітана Б.В. Макєєва з Гризодубовим на борту потрапив у аварію. Льотчик уцілів, а Степан Васильович покалічив обидві ноги.
І тільки третій літак (1912 р.) зумів піднятися у повітря над Харківським іподромом. Четверта, остання модель аероплана — Г-4, коштувала 5 500 рублів і зберігалася у справному стані на ділянці Гризодубова в селищі «Новий Харків» у дерев’яному сараї. У 23 роки здійснив негідний дворянина вчинок – обвінчався з простою селянкою Надією Комаренко. Від цього шлюбу народилася відома льотчиця Валентина Гризодубова. 4.Semya-Grizodubovyh-u-samoleta-Grizodubov-4.
Збереглося фото, на якому у літаку сидить батько Гризодубов, а позаду, пристебнута ременями до його спини, дворічна малявка. Кажуть, так вони удвох піднімалися в повітря.
У часи першої світової служив у авіаційній частині в армії, займався збиранням та ремонтом авіамоторів «Gnome» та «Rhone». У лютому 1916 р. зарахований до школи військових льотчиків. 8 червня 1916 р. отримав диплом пілота-авіатора № 374.
Льотчик-авіатор Гризодубов у радянський період очолював авіаремонтні майстерні Харківського авіапарку, відновлював літаки для ЧА (на базі цих майстерень згодом був створений авіаційний завод) і старанно приховував своє дворянське походження.
З 20 років дочка Гризодубова була професійним пілотом.2.Otets-i-doch-Grizodubovy.
Прожив харків’янин 81 рік, помер 11 грудня 1965 р.

Лип 12, 2016Ганна Черкаська
FacebookTwitter
Кодове слово – БілочкаВойцех Дідушицький
You Might Also Like
 
Упертий українець Михайло Родзянко
 
Володимир

Залишити відповідь Скасувати відповідь

Ганна Черкаська

Краєзнавець, вчитель, журналіст.

Image7 years ago Видатні люди1,026
Недавні записи
  • Альфред Єнсен
  • Брехня, вбивства, крадіжки
  • Лазар Баранович
  • Микита Хрущов
  • Лемки. Етноцид
Позначки
поетписьменникЗапоріжжяхудожниккозацтвочервоний терорживописецьТарас ШевченкогетьманБогдан ХмельницькийперекладачХарківІван АйвазовськийКапністСергій КорольовОУНакторскульпторбієналеОлександр РубецьІван КотляревськийВовкЛьвівкомпозиторВійсько ЗапорозькеЧорноморський флотІван ШишкіністорикІван ФранкоЛенінЛисенкографікОлексій ПеровськийбойчукістАполлон СкальковськийКирил РозумовськийПавло ПолуботокголодоморІван БогунІлля РєпінОлег ОльжичбойчукістиЯрослав МудрийАН Ізраїльперепоховання Шевченка
Архіви

Отримувати останні записи поштою

Мета
  • Увійти
  • Стрічка записів
  • Стрічка коментарів
  • WordPress.org
Останні коментарі
  • Оксана до Оттакої!
  • binance Konto erstellen до Литбіл
  • Горденко Лідія Олексіївна до Мер Одеси – Григорій Маразлі
  • Михайло до Смородина чи порічка?
  • Ганна Черкаська до Міжнародна відзнака від Всеукраїнського фонду імені Тараса Шевченка.

2015-2023 © UAHistory Всі права застережено. При використанні матеріалів сайта обов'язкове зворотнє посилання.