UAHistory

  • Мовні забавки
  • Історичні події
  • Сучасність
  • Видатні люди
Головна » Регістрація » Історичні події » Трамвай через греблю

Трамвай через греблю

raritet_dneproges-350x262
30 вересня 1934 року у Запоріжжі урочисто був відкритий регулярний трамвайний рух через греблю Дніпровської електростанції, маршрут №4. Рейки були прокладені в одну сторону. Дерев’яний трамвай мав кермо ззаду й спереду, водій переходив на зупинці (їх було тільки дві). Уздовж салону було дві лави з натурального дерева. Щогодини він відправлявся від Будинку громадських організацій (зараз це міський відділ поліції) до Механічного заводу. Працював з 6:00 ранку до 1:00 години ночі. Водіями здебільшого були чоловіки, а кондукторами – жінки. Кондуктор мав шкіряну сумку через плече для грошей, а на пальцях рук – рулончики квитків.
Спочатку останній нічний трамвай ішов тільки після завершення циркової програми в цирку-шапіто в парку Металургів. Оскільки останнім у програмі був номер з борцями, у якому могли помірятися силами глядачі, то програма затягувалася за північ. Уявіть собі: у сталінські часи радянські водії трамваїв обурилися, застрайкували! Міській владі довелося видати спеціальне розпорядження, в якому кінець циркової програми був чітко зафіксований – 24.00. Останній трамвай забирав глядачів.
До 200 тисяч туристів щорічно відвідувало тоді Запоріжжя, модною забавкою вони вважали проїзд греблею на трамвайчику. До речі, кожний турист мав відпрацювати на будівництві Дніпрогесу дві години безкоштовно.
За часів німецької окупації у газеті “Нове Запоріжжя” друкували графік руху трамваїв.
Трамвай № 4 ходив греблею до 1956 р.

Вер 30, 2015Ганна Черкаська
FacebookTwitter
30 вересня 1990Михайло Драгоманов
You Might Also Like
 
Так хто ми?
 
Їм хочеться парадів?

Залишити відповідь Скасувати відповідь

Ганна Черкаська

Краєзнавець, вчитель, журналіст.

Image8 years ago Історичні події577
Недавні записи
  • Ґирлиґа
  • Самбак чи самбук?
  • Альфред Єнсен
  • Брехня, вбивства, крадіжки
  • Лазар Баранович
Позначки
поетписьменникЗапоріжжяхудожниккозацтвочервоний терорживописецьгетьманТарас ШевченкоХарківБогдан ХмельницькийперекладачІван АйвазовськийКапністакторскульпторСергій КорольовОУНбієналеголодоморбойчукістиВійсько ЗапорозькеЛьвівВовкісторикбойчукістІлля РєпінЛенінІван КотляревськийЯрослав МудрийЛисенкоІван ШишкінКирил РозумовськийграфіккомпозиторОлексій ПеровськийІван БогунОлександр РубецьПавло ПолуботокІван ФранкоАполлон СкальковськийЧорноморський флотОлег ОльжичКонституціядизайн
Архіви

Отримувати останні записи поштою

Мета
  • Увійти
  • Стрічка записів
  • Стрічка коментарів
  • WordPress.org
Останні коментарі
  • Оксана до Оттакої!
  • binance Konto erstellen до Литбіл
  • Горденко Лідія Олексіївна до Мер Одеси – Григорій Маразлі
  • Михайло до Смородина чи порічка?
  • Ганна Черкаська до Міжнародна відзнака від Всеукраїнського фонду імені Тараса Шевченка.

2015-2023 © UAHistory Всі права застережено. При використанні матеріалів сайта обов'язкове зворотнє посилання.