
Колись, ще в старому Олександрівську межею міста була вулиця Ярмаркова, далі балочка і тирловище, де влаштовувалися ярмарки. У серпні 1843 року на ярмарку побував Тарас Шевченко, згадував як слухав запорозьких кобзарів.
Згодом за ярмарковим майданом виникло селище глухонімих із унікальною школою. А у 1907 році в селищі почало свою роботу підприємство, на ньому вироблялися сільськогосподарські механізми та інструменти, виконувалися різні види механічної обробки, відливали чавун і мідь.
У грудні 1915 р. акціонерне товариство «Дюфлон, Костянтинович і К°» («Дека») викупило завод і змінило профіль його виробничої діяльності.
У листопаді 1916 р. був зібраний перший шестициліндровий двигун рідинного охолодження «Дека» М-100 (за кресленнями інженера Воробйова).
Відтоді на заводі освоєно виробництво і тривалий час випускалася широка гама поршневих двигунів: М-6, М-11, М-22, М-85, М-86, М-87, М-88, АШ-82ФН, АШ-62ІР.
21 січня 1918 р. – в Олександрівську націоналізовано завод «Дека» (акціонерне товариство «Дюфлон, Костянтинович і К°», згодом завод носив назви «Більшовик», № 29 ім. Баранова, «Моторобудівник», нині «Мотор Січ»).
Джерело: Вікіпедія